Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.
Nedostal jsi svůj aktivační email?
24.05.2022, 16:56:17

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Vyhledávání:     Pokročilé vyhledávání
Tak si nás našli spameři, registrace vyžaduje potvrzení, a jestli to je nezastaví, tak to budu zase schvalovat, ach jo.

5946 příspěvků v 158 témat od 126 uživatelů
Nejnovější uživatel: Bubakcz
* Domů Nápověda Přihlásit Registrovat
+  Honor Harringtonová
|-+  O Honor Harrington
| |-+  Diskuse o Honorverse
| | |-+  pár nápadů k taktice
« předchozí další »
Stran: 1 ... 44 45 [46] 47 Tisk
Autor Téma: pár nápadů k taktice  (Přečteno 236279 krát)
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #675 kdy: 12.09.2010, 09:48:13 »

Logicky má každá loď konečnou množstevní schopnost SŘP,tak se to asi sčítá a počítají se všechny vlastní střely v akci.Mám,ale takový dojem ,že DW udává počet na salvu a dál to nepitvá :)Na mantichorský SD(p) to je bo 5500 střel.
Zaznamenáno
Mirra
Sr. Member
****
Příspěvků: 348



Zobrazit profil
« Odpověď #676 kdy: 12.09.2010, 11:16:46 »

150 kontrolních linků znamená 150 střel ve vesmíru uvládaných lodí. Jinak by to znamenalo točit linky mezi salvami a to se mi nezdá vhodné. Ve starém systému boje to bylo celkem jedno, protože počet linků přesahoval počet vypálitelných střel... V moderním prostředí to většinou znamená jedinou plně ovládanou salvu. Ale zde mě napadá pár protipříkladů. Pokud si dobře vzpomínám, tak v BoTorch vypálily Rozsakovy síly několik salv, přičemž každá z nich byla na hranici kontrolovatelnosti. Zase naopak v BoSpindle něchal Těrechov vypálit beta salvu až v okamžiku, kdy Apollo střely zaměřily nepřítele... Já osobně bych řekl, že to je jako v BoSp...
Zaznamenáno
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #677 kdy: 12.09.2010, 11:49:49 »

No jsou možnosti,jak jednim linkem řídit víc střel na úkor přesnosti.Ale počet linků je utajený na stupen "Před přečtením spálit a zájemce zastřelit".V době MDM střel z gondolových lodí je jich potřeba hodně moc.
Zaznamenáno
Mafio Ball
Hero Member
*****
Příspěvků: 1135



Zobrazit profil
« Odpověď #678 kdy: 12.09.2010, 16:46:51 »

Jsou tam někde zmínky o rotaci kontroly, přeskocích telemetrie, kaskádovém řízení...
Asi je pár method jak zvýšit počet střel které jsou "na cestě" ale ona kapacita je nejspíš konečná pro danou loď.
A teď mám tuhle otázku: KHI a II nezvyšuje počet střel které lze současně řídit. Nebo se sčítá kapacita lodi a onoho relé?
Zaznamenáno

"Nesmírně se vám omlouvám, kapitáne," přerušila ho Honor tím nejkonejšivějším tónem. "Obávám se, že jsem se nedívala kam letím."
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #679 kdy: 12.09.2010, 18:35:57 »

KH a linky lodě se sčítají.
Zaznamenáno
Mirra
Sr. Member
****
Příspěvků: 348



Zobrazit profil
« Odpověď #680 kdy: 12.09.2010, 19:16:02 »

Pravděpodobně by se sčítaly, kdyby loď byla bokem s odkrytými svými linky. Pokud ale loď bojuje klínem k soupeři, tak může řídit jen přes KH platformy...
Zaznamenáno
Mafio Ball
Hero Member
*****
Příspěvků: 1135



Zobrazit profil
« Odpověď #681 kdy: 12.09.2010, 22:21:39 »

Já nad tímhle dumám už nějakou dobu a hledal jsem i na weberfóru a báru. Něco je i v infodumpech, na několika místech.
Ze všech těchle zdrojů vyplývá že podle DW je to jinak.
Moc tomu nerozumím.
Dejme tomu že máme SD(P) s KHI ve vleku. A proč s jednou? Co takhle zapřáhnout dvě nebo rovnou tucet?!
Pak by suma telemetrických linek daleko převýšila počet střel, které by loď v gondolách mohla vléct.
Jedna takováhle jednotka by "uřídila" palbu obraných gondol v soustavě: tisíce a desetisíce střel.
A to je divný. A pro DW netypický.
Součástí SŘP jsou taky počítače. Když vykucháš ze SD(P) většinu energetických zbraní a nacpeš ho kompjůtry tak by snad poskytly dost výkonu aby to zvládly. Jakýsi mobilní supermoriarty.
Že by to bylo směrování budoucího vývoje?!  Jsem v rozpacích
Zaznamenáno

"Nesmírně se vám omlouvám, kapitáne," přerušila ho Honor tím nejkonejšivějším tónem. "Obávám se, že jsem se nedívala kam letím."
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #682 kdy: 13.09.2010, 11:11:36 »

Ze všech těchle zdrojů vyplývá že podle DW je to jinak.
Co je jak jinak?

SD(p) má 2 HK a při boji jsou vypučtěné současně,dokud se loď nepřevalí na bok proti útočícím střelám,tak využívá plně palubní telemetrii?
« Poslední změna: 13.09.2010, 11:21:59 od Bolt » Zaznamenáno
Mafio Ball
Hero Member
*****
Příspěvků: 1135



Zobrazit profil
« Odpověď #683 kdy: 13.09.2010, 21:36:39 »

To sčítání telemetrických linek.
I když -možná se pletu, asi to platilo jen o KHII, tedy FTL a ne-FTL.
Zaznamenáno

"Nesmírně se vám omlouvám, kapitáne," přerušila ho Honor tím nejkonejšivějším tónem. "Obávám se, že jsem se nedívala kam letím."
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #684 kdy: 14.08.2011, 14:47:48 »

 Vrátím se ke graseru.Grase má být paprsková zbraň založená na gama záření.To je sice pěkné, ale bez použití antihmoty se čisté gama záření dost těžko dělá a antihmota je ZAKÁZANÁ.Tak pokud netrvám na gama záření, ale potřebuju něco silnější než laser na dělání velkých děr do válečných lodí, tak bych měl jeden zajímavý přírodní proces.Když se plynná forma hmoty dost silně grvitačně stlačí a roztočí tak se celkem ochotně mění na mikrovlné a rentgenové/gama záření s 50% účiností přeměny a v ose otáčení podukuja symetrické svazky záření.Dělají to běžně rotující černé díry,neutronové hvězdy, takže to jde a se to smí.
Gravitechniku mám, vezmu plyn, gavitačně ho stlačím, zamíchám, výsledné záření usměrním a je graser je vyšitý.Je tam ta mikrovlná složka záření, ale nikdo neříkal že tam byt nesmí a když uvážím co mikrovlny dělají s kovem, je to bonus na víc.
Zaznamenáno
Muphrid
Hero Member
*****
Příspěvků: 950



Zobrazit profil
« Odpověď #685 kdy: 15.08.2011, 18:52:17 »

ROFL!
Zaznamenáno

Warning: Don't stare into laser with remaining eye!
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #686 kdy: 16.08.2011, 16:07:34 »

Prázdniny ,neděle, já v zaměstnání, tak sem to troch odlehčil. Ale myšleno to bylo celkem vážně, a proto uvítám konkrétnější pripomínky ke konceptu zbraně - kde jsem asi udělal chybu.

Samotný Graser - jedno jak pracuje - bude z části radioaktivní a to tak, že hodně moc, ale ještě horší to bude v místě zásahu graserem, no taky střelou, obě budou zářit a asi víc, než míň.Toto společně s využitím civilních jaderných výbušnin, znamená že radiaktivita je pouze drobná nepříjemnost.Toto mně přivádí k otázce - Fúzní kontra jaderný - reaktor.Kdybych si měl vybrat mezi zdrojem energie, který v prípadě maximální havári, zamorí část lodii nebo i celou loď radiaci  - jaderný reaktor, a nebo ji celou odpaří - fúzní reaktor,tak bych je s fúznim poslal na patřičné místa, ať si tam vybuchnou sami.
Zaznamenáno
Caba
Newbie
*
Příspěvků: 43


Zobrazit profil
« Odpověď #687 kdy: 16.08.2011, 16:29:18 »

Na druhou stranu uvaž, že fůzní reaktor ti poskytne mnohem větší příkon a palivo, které povezeš obsahuje na objem mnohem větší energetický potenciál.
Zaznamenáno
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #688 kdy: 16.08.2011, 21:41:41 »

Na druhou stranu uvaž, že fůzní reaktor ti poskytne mnohem větší příkon a palivo, které povezeš obsahuje na objem mnohem větší energetický potenciál.
A jaký je rozdíl mezi enargetickým potancilem štěpného a fúzního paliva?
Co jsem zjisti tak je poměr asi 10 k 1 , 10t štěpného na 1t fúzního, to není tak špatné.
« Poslední změna: 16.08.2011, 22:00:13 od Bolt » Zaznamenáno
Muphrid
Hero Member
*****
Příspěvků: 950



Zobrazit profil
« Odpověď #689 kdy: 17.08.2011, 08:07:57 »

Prázdniny ,neděle, já v zaměstnání, tak sem to troch odlehčil. Ale myšleno to bylo celkem vážně, a proto uvítám konkrétnější pripomínky ke konceptu zbraně - kde jsem asi udělal chybu.

Samotný Graser - jedno jak pracuje - bude z části radioaktivní a to tak, že hodně moc, ale ještě horší to bude v místě zásahu graserem, no taky střelou, obě budou zářit a asi víc, než míň.Toto společně s využitím civilních jaderných výbušnin, znamená že radiaktivita je pouze drobná nepříjemnost.Toto mně přivádí k otázce - Fúzní kontra jaderný - reaktor.Kdybych si měl vybrat mezi zdrojem energie, který v prípadě maximální havári, zamorí část lodii nebo i celou loď radiaci  - jaderný reaktor, a nebo ji celou odpaří - fúzní reaktor,tak bych je s fúznim poslal na patřičné místa, ať si tam vybuchnou sami.

Víš vůbec něco o fyzice?
Velmi zjednodušeně: graser je pouze obdoba laseru nebo maseru - jen v oblasti gamma záření. Jde (doslova) o zesílenou stimulovanou emisi záření určité frekvence. Stimulovanou emisí je myšleno vyzáření fotonu při přeskocích elektronů (resp. jader atomů) mezi dvěma (...) energetickými hladinami v nějakém tzv. aktivním prostředí (u laseru např. helium-neon, argon apod.), které jsme vybudili (případně kontinuálně budíme) a vyvolali vznik tzv. inverzní populace (...). Vyzářené fotony pak můžou fungovat jako stimulanty k další excitaci a vzniku inverzní populace, takže se jakoby "kopírují" (...). Jedním specifikem takovéhoto výsledného záření je, že je koherentní. V případě zbraní asi nebude moc potřeba rezonátor pro vynucení opakovaných průchodů záření aktivním prostředím a tvůrci se nejspíš spolehnou na nějaké superradiační aktivní prostředí... (na koleně (...) si takhle můžeš vyrobit třeba dost brutálně výkonný UV laser - dusíkový)

Nepotřebuješ ani antihmotu ani žádné gravitačně zkolabované objekty, jen vhodné aktivní prostředí a zdroj energie.

Btw: proč by měla být antihmota zakázaná? Měl jsem za to, že je poměrně běžnou součástí našeho světa - přinejmenším si vzpomínám, že v laboratořích jsme měřili elektron-pozitronovou anihilaci. No a ve kvantovém vakuu je dokonce zastoupena stejně (...) jako hmota Úsměv. V HH jsem o ní neviděl ani zmínku, tedy předpokládám, že je to s ní stejné.

Omlouvám se ostatním kolegům fyzikům, že jsem ten výklad vzal takhle osekaně, ale snad jsem to zjednodušil dostatečně, při zachování potřebných faktů a bez zavedení mystifikací Úsměv. Kdyžtak prosím o opravu/doplnění.
« Poslední změna: 17.08.2011, 13:35:17 od Muphrid » Zaznamenáno

Warning: Don't stare into laser with remaining eye!
Stran: 1 ... 44 45 [46] 47 Tisk 
« předchozí další »
Skočit na:  

Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!