Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.
Nedostal jsi svůj aktivační email?
30.05.2020, 07:20:47

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Vyhledávání:     Pokročilé vyhledávání
Tak si nás našli spameři, registrace vyžaduje potvrzení, a jestli to je nezastaví, tak to budu zase schvalovat, ach jo.

5941 příspěvků v 155 témat od 124 uživatelů
Nejnovější uživatel: ctenar
* Domů Nápověda Přihlásit Registrovat
+  Honor Harringtonová
|-+  O Honor Harrington
| |-+  Diskuse o Honorverse
| | |-+  pár nápadů k taktice
« předchozí další »
Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 47 Tisk
Autor Téma: pár nápadů k taktice  (Přečteno 153512 krát)
Mirra
Sr. Member
****
Příspěvků: 348



Zobrazit profil
« Odpověď #30 kdy: 02.03.2010, 18:47:03 »

Ok, to vyjádření DW o CM gondolách a pod se týkalo i oněch Aegis lodí: http://infodump.thefifthimperium.com/entry/Harrington/163/1

Ale to bylo tehdy (2004) a některé argumenty (jako třeba gunsmoke od CM) jsou dnes překonané. Tehdy možná nebylo praktické používat CM gondoly jako dodatek k normálním CM, jež zakrývaly výhled telemetrii, ale dnes máme KH, alespoň na větších lodích. S KH nás gunsmoke netrápí a máme tak i víc telemetrických linek na zvládání dodatečných protistřel.

Ad pohyblivé gondoly. Využití pohyblivých gondol pro SDM mi nepřipadá vhodné. Lepší by bylo přidělat nějaký sondě podobný pohon na obranné gondoly (tedy gondoly, jež jsou naházené v soustavě a kde dodatečná velikost pohonu nehraje roli, maximálně v tom, že jeden frachťák jich doveze míň. Pro gondoly do lodí je to nepraktické). Tím by získaly pohyblivosta a obranné strategie určitou volnost. Jednak by bylo možno vyrazit od planety proti soupeři a neomezovat se jen na vlečné/přísavné gondoly - tedy vzít boj k nepříteli a neohrožovat infrastrukturu planety tím, že boj musím vést u ní. A pak by bylo možno přesměrovat gondoly umístěné ve vnějším okraji soustavy na nepřítele. Nutné by bylo použít nějaký tichý pohon jako sondy a podobné materiály/konstrukci ztěžující detekci. U gondol by bylo asi těžké dosáhnout takové nezaměřitelnosti jako sondy Přízračný jezdec, ale nějaké přiblížení by nebylo na zmar. Hlavně do té míry, aby je soupeř nemohl zaměřit, případně si je spletl s průzkumnými sondami. Důležitým faktorem by bylo, aby gondoly používaly MDM (ještě lépe nové 4DM Apollo, ale zase nikdo nezaručuje, že je bude mít kdo ovládat přes FTL, ale zde by pomohl mnou navrhovaný Aegis) a tím umožnili standardní MDM strategie...

Zatímco jsem byl ve městě přivézt mámu, vzpomněl jsem si, co jsem chtěl říct dál:

Takováto Aegis loď by mohla přinést i nějaká další zlepšení co se týče celkové obrany. Můj návrh - přidat další vrstvu CM obrany díky nové KH platformě. Princip by byl následující: Ostrouhat trochu Aegis a přidat dvě nové platformy KH (třeba KHIII) jako dodatek k KHII. Tyto platformy by měly opačný princip komunikace než KHII, tedy s lodí by komunikovaly přes FTL (a právě ještě přes KHII, proto je jen nenahrazuju KHII III-variantou) a do okolí obyčejné linky. KHIII by se poslala do směru, odkud by měly přiletět střely (což je směr, kde je nepřítel. Pokud ho nevidíte, není důvod vypouštět KHIII), a v tomu místě by se zaparkovala (zaparkovala vzhledem k lodi, ne vesmíru), aby mohla řídit další vrstvu CM-palby. Tady pak přichází ale problém, jak tam ty CM dostat. Napadá mě více variant:

1) 1.5DM. Tedy něco na způsob oné mesanské střely z bitvy o Torch. Do oblasti kontroly KHIII by doletěla přes standardní pohon a pak úřadovala jako CM. Toto je asi nejhorší varianta, protože jednak by bylo třeba poslat 1.5DM tak akorát, aby se střetly s přilétávající palbou MDM (zapoměl jsem zdůraznit, že KHIII slouží jako obrana proti MDM. Kdo má jen SDM, nejspíše nemá ani gondolové lodě a tedy ani hustotu palby, která by vyžadovala další vrstvu CM obrany)  ale hlavně pak velikost. Toto je to, co DW zdrbnul ve zmíněném odkazu, ale zrekapituluji - CM: 12.5 tun, SDM 135tun. I když ne celá váha SDM je pohon, řekněme pro zjednodušení, že to tak je. Výsledná 1.5DM by pak měla 147.5 tun, což je skoro 12 CM. Tedy špatný obchod. Někoho by mohlo napadnout, že 1.5DM by se dala použít i standardně proti lodím, ale kdo se přiblíží na dostřel 1.5DM, když by měl v arzenálu MDM? A pokud nemá MDM, tak ho naše MDM vyřídí dřív, než se přiblíží.

2) DDCM (Dual drive counter missile). Dvoumotorová protistřela, ale s CM pohonem v obou složkách.  Velikost by byla nejhůře dvojnásobná (do gondoly pro MDM by se jich ale stále nacpalo dost), ale pohon by měl krátkou výdrž CM pohonu. Pochybuji, že by doletěl 5 mio km, natož pak těch 10. Tady by byla třeba balistická složka, jenže pak by se některé DDCM mohly cestou ztratit (=KHIII by je nenašla) a složité manévry by mohly rozházet citvlivý triumvirát Aegis - KHIII - DDCM. Ale i tak asi druhé nejlepší řešení.

3) Poslat s KHIII i gondoly přilepené na platformě. Ta by je pak vypustila před odpalem. Problém by byl nedostatek gondol. Na platformu se jich asi moc nepřilepí (i kdyby měla velikost jako KHII, což jsou, tuším, desítky tisíc tun) a po jejich odpálení by byla KHIII zbytečná. I když se do jedné gondoly nacpe hafo CM (od oka - MDM může být 300 tun? [opravte pokud víte] A celá gondola tedy nese 3000 tun. Po 12,5 tuny je to tedy 240 CM na gondolu a i když i na 10 mio km by komunikační smyčka byla půl sekundy, sotva by mohla účinnost CM přesáhnout to lodní. A několik gondol po 240 CM je stále málo na hustotu palby MDM i kdyby měly 100% účinnost.

4) Tuhle, asi nejlepší variantu, mi vnukla diskprávě diskuze o gondolach s pohon. Přesně tak CM gondola s pohonem! Při zachování stejné velikosti by pohon nacpaný do gondoly zabral jen pár procent její kapacity a tedy o moc nesnížil počet CM. CM gondola s pohonem by pak měla tu výhodu, že by se mohla posílat k KHIII samostatně. Vlastně první várka by se poslala s KHIII rovnou a pak se podle potřeby doplňovaly počty.

Možná čekám argument, že by KHIII mohl soupeř sestřelit. Kratší odpověď je, proto by jě měl Aegis dvě (asi stejný důvod je i pro KHII), ale pak je tu ta delší. KHI/II maj tuším pokročilé maskování a tuším, že nikde jsem nečetl, že by je někdo zaměřil/sestřelil. Samozřejmě, platformu 10 mio km od lodě najdete snáze, ale i kdyby jí soupeř chtěl sestřelit, musel by na to použít větší množství střel (střílel by napůl naslepo), hlavně při MDM vzdálenostech boje. A i tak by splnila obranou funkci. Pokud by jí soupeř chtěl sestřelit, musel by část první salvy použít na KHIII. A v současné době, kdy první salva je ta nejdůležitější, by to stále byla taktické výhoda. Zatímco by soupeř vyčlenil střely na KHIII, tedy ne na naše lodě, naše střely by naopak všechny letěly na soupeřovo lodě. A navíc, i kdyby první salva KHIII zničila, tak ta by stále zvládla otupit tu první salvu, ačkoliv by ji pak sama nepřežila.

KHIII by mohla hrát i roli v obraně proti Apollo-like střelám, kdyby je soupeř vyvinul. Pokud by se KHIII rozšířila o senzory jako mají průzkumné sondy (při mase KHIII vůči sondě jde o malé navýšení hmotnosti) a poslala do oblasti kudy prolétají střely po balistické dráze, mohla by je najít a část sestřelit. A i kdyby soupeř poslal střeby bez balistické složky, díky FTL spojení KHIII->KHII->loď by bylo řízení CM uvnitř reakční doby Apollo-like střel a tedy ve značné výhodě.

Samozřejmě, účinnost systému KHIII by byla limitována počtem lodí Aegis ve formaci, takže by bylo vhodnější mít více než jednu. Je tu sice možnost nahradit druhou KHII na SD KHIII, ale tím by zase přišli SD o možnost vypustit rezervní KHII, pokud by soupeř náhodou první salvou zničil tu první (pokud se používají obě najedou, opravte mě, opět. Pak tento ostavec nemá roli). Šlo by vlastně o vyhodnocení lepší obranná palba (jeden Aegis by určitě vypouštěl gondoly rychleji, než by je KHIII Aegisu stačila zvládat kontrolovat) vs rezerva do ofenzivní palby. Já osobně bych tu jednu KHII za KHIII vyměnil, ale to by záleželo na tom, jak moc by byla KHIII účinná. Pokud by třeba soupeř znalý KHIII (po několika bojích) začal střetnutí tím, že by KHIII našel sondami a pak posílal střely obloukem kolem (tady by mohla pomoct samotná pohyblivost KHIII a hlavně gondol dle 4. návrhu), mohlo by se začít používat KHIII třeba jen ve vzdálenosti 1-2 mio km a víceménně tak zdvojnásobit účinnou vzdálenost protistřel.

Asi nejdůležitějším faktorem by bylo, kolik CM telemetrie by se dalo nacpat do KHIII. Pokud by jich bylo málo, celý koncept KHIII letí přechodovou komorou...

//Au, moje zápěstí...
Zaznamenáno
Mirra
Sr. Member
****
Příspěvků: 348



Zobrazit profil
« Odpověď #31 kdy: 02.03.2010, 19:07:35 »

Ad Tyrael/Bolt. Já bych Aegis radši postavil ze SD, ať se dá zařadit do bojový stěny jako kompaktní součást. A hlavně SD(P) jsou osvědčený koncept gondolové lodi, zatímco třeba BC(P) by byla dost křehká loď pro takovouto práci. A do něčeho jako těžký křižník bys gondoly cpal těžko, čímž by člověk přišel o důležitou složku - chrlení protistřel v obrovských počtech. Ale i když... Gondoly CM by mohly být zmenšené a umožňovat tak postavit menší duté jádro do LA. A voilá LA(A) je na světě. BTW, (A) jako Aegis Úsměv. Pokud by člověk udělal BC(A), mohl by udělat jádro také menší pro zmenšené gondoly a tím navýšit obrany schopnost, nebo vyrtat zmenšené jádro do Niké Úsměv. Ale osobně se mi nejvíc líbí (nejvíc, kromě SD(A)) jiný koncept. Jinde se navrhuje BB(P), já bych to vzal, pozměnil a máme BB(A). Loď dost velká na to, aby měla pořádné jádro (i ve velikosti pro normální gondoly), dost telemetrie a i místo pro ukotnvení jedné KHII i KHIII (viz výše) platformy. Mohla by podporovat bitevní stěnu, ale přitom se nevystavovat palbě, která na lodě stěny směřuje jako první. Mohla by mít dost plátování, aby měla vyšší schopnost přežít než BC(P)/BC(A) (samozřejmě SD je jiná věc). A pokud by se do boků dalo pár výmetnic alá Niké, loď by mohla i kousat při řízení obrany, třeba i v situacích, kdy je v obranně jen pár lodí, BB(A) a nějaké ty LAC.

Jinak samozřejmě souhlasím s ponecháním graserů (vynechání PDLC jsem ani nezamýšlel,, pokud to tak vyznělo), to byl spíš jen návrh, než mi došlo, že mohu nahradit MDM gondoly CM gondolami. Ohledně nahrazení jen 10% MDM gondol CM gondolami - tenhle koncept bych už zavedl spíše pro všechny SD(P). Lodě by chrlily MKM, a když by se přiblížila salva soupeře, vypustily by CM gondoly. Takvouto loď bych ani nenazýval nějak defensivní. Pro defensivní roli bych ty procenta spíš obrátil. SD(A) by vypouštěl MDM gondoly, dokud by se nepřiblížily střely soupeře a pak by začal naplno chrlit CM gondoly. Nebo SD(A) postavit podle vzoru Medus/Harringtonových, kdy nějaký ten podpůrný ofensivní zub zůstane v podobě bočních výmetnic. Ale to by ostrouhalo telemetrii, raději už tu variantu 80-90% CM gondol a 20-10% MDM gondol...
Zaznamenáno
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #32 kdy: 02.03.2010, 19:39:20 »

Většina nředpokladů potvzena DW,ale pouze z českého vydání,můj systém obrany soustavy Bolt by fungoval.
Pro Mirra:
Procenta a čísla pro SD(P) jsou pouze pro představu,proč nestavět speciály a jednoduše použít stávající lodě.Co je česky SD(A) ,bohužel nečtu anglicky Pláč
V současnosti 1920 mi doprovod lehkých lodí pro SD kromně BC  připadá jako krutý a neobviklý trest.Je to nutnost nebo tradice.
« Poslední změna: 03.03.2010, 00:02:06 od Bolt » Zaznamenáno
Mirra
Sr. Member
****
Příspěvků: 348



Zobrazit profil
« Odpověď #33 kdy: 02.03.2010, 19:53:08 »

SD(A) jsem označiil svou protistřelovou třídu SD. (A) jako Aegis. Jde o variaci označení SD(P), kde (P) znamená pod-laying, česky gondolový. (BTW, BC(L) - Niké - to (L) značí jako Large?). Doprovod lehkých lodí u SD mi taky opravdu přijde trochu jako tradice, protože LAC dokáží při stejné tonáži poskytout mnohem lepší obrannou podporu. A i proto bych Aegis nestavěl jako LA(A) ani BC(A), ale buďto SD(A) nebo BB(A)...
Zaznamenáno
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #34 kdy: 02.03.2010, 20:00:45 »

Děkuji a souhlasím.
Zaznamenáno
Tyrael
Full Member
***
Příspěvků: 187


Zobrazit profil
« Odpověď #35 kdy: 02.03.2010, 20:10:34 »

KHIII by byly použitelné jen ve chvíly kdy víte kde se nepřítel nacházý, a když víte kde je nepřítel tak na něj začnete házet apola, dřív než bude mít možnost oplatit to stejnou mincí, vzhledem k tomu jak je v poslední době oblíbená strategie Sindemon, tak na jakkoukoli útočnou flotilu může vybafnout z hyper další flotila, a z dostřelem MDM a nepřesností navigace v Hyper je hodně velká pravděpodobnost, i když se z přepadem zezadu počítá, že KHIII budou na špatném místě až motyka spustí.

pokud jde o samotný boj, od nasazení MDM střel se v podstaťe bitvy staly chvilkovou záležitostí, SD(P) vysype všechny gondoly které má na skladě za 20 minut a to je jen nějakých 500 gondol, takže samotný boj přestřelka se odehraje během krátké doby, a já si myslím že v té době nebude dost času na přeposílání gondol s CM, nápad použít KHIII jako koordinačí uzel pro navádění dalekonosných CM zní fajň ale připadne mi že zas nebude čas KHIII dostat na pozici kdy bude mít vzlášt velký význam.
Zaznamenáno

“Well, that’s hardly his fault,” Merlin replied, slightly surprised by his own almost defensive tone. “He was designed as a fire control system, and the Navy didn’t want its weapons systems to have too much imagination.”
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #36 kdy: 02.03.2010, 22:08:31 »

Pro Tyrael:
Souhlasím pro obranu foltily je KHIII omezeně použitelný,ale pro obranu vesmirných stanic by měl být dokonalý,tam je dost času a informací.

Tak jsem prošel všechno,co jsem napsal o obraně soustavy Bolt,opravil chyby,co jsem našel a dostal nápad.Gravitorové pole je neproniknutelné pro všechny zbraně,pokud ne tak nic,
ale pokud plati,že vesmír má radši křivky než přímky,tak by mnělo jít smotat do válce.Změna tvaru pole je rychlá-průlet červí diry.Ztratíte zrychleni,zadek a předek je otevřený pokud
nemáte štíty,nemůžete střílet vlasně gondoly s KH ano,a když to píšu,tak k tomu to přímo směřuje.Nepoužil to DW někdy?
« Poslední změna: 02.03.2010, 22:46:32 od Bolt » Zaznamenáno
Mirra
Sr. Member
****
Příspěvků: 348



Zobrazit profil
« Odpověď #37 kdy: 02.03.2010, 22:19:19 »

U MDM střetnutí nevíš, kde je spoupeř jen, pokud na tebe vytáhne Sidemore. Pokud neskočí rovnou do blízkého dostřelu MDM, tak by mělo být dost času odpojit KHIII a poslat na místo. A pokud by nebyl čas poslat KHIII do 10m km, tak alespoň do záložní 5m km. Pokud utočíte a oni použijí Sidemore, tak proto, aby vás sevřeli mezi vnější a vnitřní formaci. A proto skočí spíš na hranici MDM dostřelu. Pak máme čas vypustit KHIII, v nejhorším do 2m km pro zdvojení dosahu CM. Při obraně soustavy pak víme naprosto přeně, kde soupeř je.

K intenzitě boje. Boj je sice rychlý, ale nějaké mezery mezi salvami tam jsou. Koneckonců, já jsem předpokládal, že když už mám samohybné gondoly, tak jich s KHIII pošlu hned více než na jednu CM salvu a jak budu vypouštět, tak postupně budu některé posílat ke KHIII. Samozřejmě, na 10m km by to nebylo moc efektivní, ale to je případ, kdy spíše bráním soustavu, vím o soupeři a mám proto čas poslat KHIII do předpokládané trasy MDM a nastackovat tam hafo CM gondol. Přeposílání dodatečných gondol by se asi osvědčilo v útočném případě, kdy bych KHIII postavil na 2m km, což je asi nejlepší nastavení při útoku, kdy můžu čekat víc soupeřových formací a hůře stackovat CM gondoly.

 Zkusím trochu matematiky. KHII by měla mít vlastní gravitorový pohon a tedy musí být schopna vytáhnout cca 600g, aby udržela krok s SD. KHIII tedy zvládne to samé, pokud půjde o variaci KHII.

10m km: 1825 sekund (cca 30minut), tedy opravdu funguje jen pro případ obrany soustav / plánovaného střetnutí (žádný Sidemore), střetnutí jen s formací od planety
5m km: 1290 sekund (cca 22 minut), podobný případ asi jako výše, snad jen bych pro plánované útoky používal spíše toto než 10m. Jen pro jistotu, aby soupeř nevytasil apollo, zatímco dostávám KHIII do pozice (ačkoliv by neměl být problém přestat KHIII posouvat dále a zastavit ho (relativně k lodi) a fungovat tam, kde je, když budu první várku CM gondol posílat s KHIII).
2m km:  816 sekund (cca 13 minut), také žádná výhra nakonec. Pokud by spoupeř skočil na okraj MDM dostřelu, tak ani na 2m km bysme KHIII nedostali. Vzhledem k tomu, že střela při 46000g na vzdálenost 50m km potřebuje jen 8 minut (a to k lodi, ne jen ke KHIII), tak obrana KHIII při Sidemoru do aktivního dostřelu padá.

Ok, máš pravdu. Sidemore značně neguje funkci další vrstvy CM obrany s použitím KHIII. Ale stejně zůstává použitelný při obraně (situace do kterých jsem hlavně navrhl Aegis lodě) a při střetnutích bez překvapení. Anebo zkusit nacpat do KHIII lepší pohon. Třeba i dokáže KHII vytáhnout víc zrychlení než SD, jen by tím přišla o maskování. Pokud si dobře pamatuju z DW fór, tak RD dokáže vytáhnout 5000g. Pokud by KHIII dostala podobný pohon (ačkoliv si při velikosti KHIII nedělám iluze o její schopnosti 100% se zamaskovat) a gondoly také, čísla by se podstaně změnila.

10m km: 632 sekund(cca 10 minut), nic extra.
5m km: 447 sekund (cca 7,5 minut), bylo by to na knap s maximálním dostřelem MDM.
2m km: 283 sekund (cca 4,7 minut), tohle číslo už zní o dost líp a obrana by se i při Sidemore přepadu dala provést. MDM při 46000g za tu bodu urazí 18,3m km, co je hluboko v dostřelu MDM. (pozn, vzdálenost pro střely je při výstřelu z klidu)

V případě Sidemore a lepším pohonem by bylo možno dostat KHIII na(d) 2m km, kde už by vytvořila další funkční vrstvu. Respektive, rozšířily standardní 3.6m km o něco dále, ale byla by už potřeba CM gondol, protože dál než 3.6m km Mk31 CM nedoletí. Takže opravdu ano, Sidemore redukuje použitelnost KHIII při útocích. Ale stále si za KHIII stojím. Při čelním střetnutí s obrannou formací bez Sidemoru v zádech je dost času připravit KHIII.

Stejně tak při obraně soustav, kde by bylo možno i použít něco jako KHIII+, zvětšenou verzi KHIII, samostatnou a dopravovanou frachťákem. KHIII+ by měla blíže k platformě Moriarty než KH a dokázala by brutálně posílit CM palbu (hlavně v kombinaci s Aegis loděma) a nějaké ty telemetrické linky pro MDM by se našly. Dokonce, pokud by se podařilo dostatečně zamaskovat KHIII+, mohlo by to prodloužit aktivní dostřel Apolla, protože KHIII+ by se nepozorovaně přiblížila k soupeři (samozřejmě jen do rozumné vzdálenosti od něj)
Zaznamenáno
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #38 kdy: 03.03.2010, 03:14:09 »

Navrhuješ KHIII jako samostatnou plaformu,pouze řízenou z lodi KHII,je bezpilotní tak se neomezuj zrychlením.Letí okolo flotily v počtu několik pro každou lodˇ,každá má hejno  CMsestav,klidně stovky kusů.Letíš k nepříteli bude to na MDM tak podle potřeby část KHIII vysuneš před sebe a zbytek necháš v záloze pár tisíc g to jistí.KHIII se rozestavý mezi vás a zamaskují se,sice to neutajíš dokonale,ale za pokus nic nedáš,uspořádání  neřeším.Sestavy pracují jako sondy a máš čerstvé data.
Nepřítel neví,dumá co je to za cirkus a vyšle salvy a v nejlepším uvidí,že mu je ničíš,budˇpokračuje dál stejně-paráda,nebo přesměruje část salvy na to něco,protože je to něco velkého-taky dobrý.Chápu to správně?Vejde se hnízdo bodové obrany pod 3 kt?Když jo,tak je máš taky.
Nenavrhuju gondoly s pohonem,ale pohon pro gondoly.ROZDÍL:
Gondola s pohonem:ke všem věcem co už v gondole jsou,přidám na tvrdo pohon,který nemůže být velký,aby moc nezvětšil gondolu.
Pohon pro gondoly:postavím pohon,kteý utáhne 2 gondoly,ty vykuchám na kost a pověsim na pohom,tak jednoduše,kdykoliv změním výzbroj.udělátka namontuju k pohonu.
To je sestava,možný je i nosič gondol,ale pak je problém co s nákladěky,které nacpeš MDM sestavami pus pár LAC,zašiješ do hyper a vysypeš někomu na záda.Počítám min 1000 ks na lod.
« Poslední změna: 05.03.2010, 18:51:56 od Bolt » Zaznamenáno
Mirra
Sr. Member
****
Příspěvků: 348



Zobrazit profil
« Odpověď #39 kdy: 03.03.2010, 09:32:56 »

Jj, ale problém zvětšení gondol by hrál roli jen v případě gondol pro lodě. U obranných gondol (jak už jsem zmínil, třeba i nové 4DM) nehraje roli, zda se gondola zvětší, protože se nepočítá s použitím v lodích. Zvětšení gondoly by jen trochu snížilo počet gondol, který by frachťák moh přepravovat do soustav. A navíc, nárůst velikosti díky pohonu by nebyl drastický. Pokud si pamatuji, RD by měl mít 270tun. Pokud tedy stará SDM váží 135tun, tak moderní MDM může být také někde kolem 270t či 300t. Tažkže RD-like pohon by velikost navýšil asi tak jakoby o jednu střelu, tedy 10%. Pokud by na te někdo měl koule, tak by moh jednu střelu vyndat a místo ní dát pohon, ale já nevidím důvod, proč by lodní gondoly měly mít pohon.

Pro CM gondoly jsem někde odhadl, že se tam dá nacpat cca 240 CM. Pokud bych 10% nahradil pohonem, mám stále 216 CM, což je solidní počet, takže u CM gondol by se dal pohon nacpat bez obav dovnitř při zachování velikosti MDM gondoly. Jiná věc by byla gondoly pro mou myšlenku (ani tomu nemůžu říkat návrh, prostě mě to o pár přípěvků vejš napadlo) CA(A) či tužších BC(A), obě s menším jádrem pro menší CM gondoly. Pokud by tyto lodě používaly menší gondoly, tak by pohon zabral více procent místa. V takovémto případě by se hodila naopak něco jako tvá pohonná jednotka pro gondoly. Za předpokladu, že malé CM gondoly by v jádře byly uloženy nějakým kruhovým způsobem (dejme tomu 6 do kruhu), tak by se daly rovnou ukládat se samostatnou pohonou jednotkou uloženou ve prostřed mezi nimi. Ta by byla spojená se všemi šesti gondolami kolem. Nejsem si ale jistý, jestli by tato konfigurace fungovala a gondoly by nepřekážely pohonným uzlům v práci. Třeba by pak mohla jedna gondola za šesti být takový derivát havenského "Donkey". Tvarově jako malá CM gondola ale funkčně by šlo o pohonnou jednotku + 5-6 emitorů tažného paprsku (ideálně jeden záložní).
Zaznamenáno
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #40 kdy: 03.03.2010, 14:22:25 »

Ano lodní gondoly nepotřebují pohon a ani jsem je nemyslel.
Dobrý nápad s 6 gondolami,ale protože lodě jsou delší než širší taky nevím jestli by pohon fungoval.
Pohon v pohodě funguje s DONKEY,jestli má něčeho dost,tak je to výkon.
Mluvím tu,o venkovních gondoách,které v lodi převážíš max.mezi soustavami,pokud je nevyrobíš na místě.Tam velikost opravdu nevadí.
Uvědom si měřítko operace,počítáme ve statisících kusů.
Přidáním pohonu na každou 1 gondolu,vzroste složitos,velikos a hmotnost,co by nevadilo,ALE dostaneš jen a pouze jednoúčelovou minilodˇ.
Oddělením pohonu od gondol,dostaneš univerzalní nadupanou minilodˇvelikosti gondoly.
Výhody-obrovská pružnost použití,možnost zavěsit libovolné 2 gondoly a použít k čemukoliv.
          -každá gondola pořebuje údržbu,při stejném počtu gondol klesá potřeba údržby na polovinu.
          -zjedodušení vyroby,vyrobíš pouze potřebné množství pohonů a pak už vyrábíš pouze gondoly,které jsou pouze krabice na střely.
          -možné snížení výrobních nákladů na kus.
Vypadá to na logické rozšíření použití gondol.Mohl by mi někdo říct jestli to už DW použil,atˇneoběvuju Ameriku.
Zaznamenáno
Tyrael
Full Member
***
Příspěvků: 187


Zobrazit profil
« Odpověď #41 kdy: 03.03.2010, 14:44:51 »

4DM střela překoná při 46 000G za 12 minut necelých 120M Km z konečnou rychlostí 331 200 tedy při závěrečné zteči by byli rychlejší než světlo, což je nesmysl, takže budem předpokládat že první tři stupně budou jen urychlovací a poslední na zteč a bude pracovat z co nejvědším zrychlením, tzn 96 000G, i tak bude mít střela na konci svého letu rychlost jen 306 000 km/s, další nesmysl.

4DM střely sice znějí fajň ale při rychlostech blízké rychlosti světla, musí být degenerace účinnosti senzorů tak vysoká že by střely netrefy ani nehybný objekt natožpak loď která se kryje EW a manévruje, málokterá by zasáhla cíl, když nad tým přemýšlím málokdy se bitvy odehrávaj na maximální dostřel 3DM sřel což je jen 67M km, nasazení Apola umožňuje bojovat na mnohem vědší vzdálenost protože střely po vyhoření 2 urychlovacího stupně mohou leťet nějakou dobu volným pádem a pak teprve až se dostanou na útočnou vzdálenost vyrazit proti nepřítely, ale když vzdálenost ztoupne nad určitou mez tak smyčka v navádění je tak velká že i střely Apolo nakonec nemaj vědší účinek než normální střely.

samohybné gondoly si myslim že jsou lepším vzužítí pohonu než 4DM střely, i když možnost palby na extrémní vzdálenost je hezká, přenost musí být na extrémní vzdálenost mizerná, proto si myslím že když zrovna stojim proti nepřítely který má MDM střely a má možnost opětovat palbu na stejnou vzdálenost pak je nejlepší vzít co nejvíc gondol a vyrazit mu vstříc, a napadnout ho z kradší vzdálenosti, než bojovat na místě kde mám zaparkovanou flotilu(což je skoro vždy orbita obydlené planety), problém je v tom že loďe nikdy nemohou vzít do vleku dost gondol, aby to stačilo. Nový CA Saganami-C může vléct jen 40 gondol, BC Nike se dostane jen na 80 a i jakýkoli SD utáhne jen asi 600 gondol.
Moderní lodě mohou řídit palbu stovek střel nebo protistřel, obvzlášť když jsou vybaveny KH, takže nakonec dojde k tomu že se lodě snaží dát dohromady co nejvědší salvu abych co nejvíc zahltil obranu nepřítele a k tomu je potřeba co nejvědší množtví gondol a ve chvíly kdy nebudou stačit ty které mám ve vleku příjdou na řadu gondoly které mohu dostat na bojiště jinak, mohu je tam dostat nákladní lodí, minonoskama, atd., Další možností je vybavít gondoly nějakým pohonem, nebo vytvořím něco na principu havenského "Oslíka" což by byla nějaká platforma z velkým množtví tažných paprsků která by pro mě gondoly na bojiště dotahla.

vzhledem k tomu že vědšina útočných plánů se snaží obranu zahltit střelama, tak obraná technika se snaží dostat do vzduchu co nejvíc obranných prostředků. Gondoly naplněné CM mi sice přijdou jako dost bizardní, ale pokud splní svůj účel, tedy zpevní obranu proti střelám, tak mi připadnou jako velmi reálný příští krok obrané techniky, sice si myslím že stavět přímo specialní třídu lodě čistě jako čistě obrané mi příjde dost mimo, spíš si myslím že další generace SD bude postavena tak aby dokázala vypustit a řídit tak opravdu velké salvy CM nebo klasických střel, tzn že SD by dokázal řídit desítky tisíc střel a CM zaráz, i kdyby kvuli tomu musel přijít o velkou část energetické výzbroje.

pořád obracím v hlavě ten nápad z použitím něčeho jako KHIII a myslim si použití něčeho takového je minimální, určitě by se dala použít KHIII na řízení CM v nevzdálenějším okruhu obrany, ale problém je v tom že každá CM se musí přesně vtrefit, a to znamená dostat se přes EW útočných hlavic a přes EW nejlíp vidí aktivní senzory, který maj relativně celkem krátký dosah a dělaj z cíle který je vysílá zářivý terč, proto sondy používaj pořád jen pasivní senzory. Nevim možná jsem úplně mimo, ale myslim že i když sondy mohou dodávat na mateřskou loď data o nepřátelské palbě přes FTL nemyslim si že tyto data mohou stačit k navádění CM na extrémní vzdálenost.
Zaznamenáno

“Well, that’s hardly his fault,” Merlin replied, slightly surprised by his own almost defensive tone. “He was designed as a fire control system, and the Navy didn’t want its weapons systems to have too much imagination.”
Mirra
Sr. Member
****
Příspěvků: 348



Zobrazit profil
« Odpověď #42 kdy: 03.03.2010, 17:42:16 »

4DM není můj nápad. 4DM verzi Apolla pro obranu soustav popisovala Hemphillová v SftS. Předpokládám, že důvod pro více motorů je, aby nemuseli šetřit a použít všechny motory na 100% výkon.

KHIII by asi opravdu byla náchylná na EW, ale to by soupeře postavilo před volbu. Zapnout EW na KHIII a riskovat tak, že loď zatím stihne EW odfiltrovat, nebo schovat si to pro loď a nechat KHIII osekat mou palbu... podle mě win-win scénář.
Zaznamenáno
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #43 kdy: 03.03.2010, 23:24:56 »

Použití KHIII pro obranu lodí se mi zamlouvá čím dál víc.Pokud se spolehneš na množství a ne na přesnost,kterou stejně nedosáhneš,tak se i při jedné vrstvě vyplatí.
EW působí směrově,takkže střely které proletí vrstvou,jsou pro její senzory holé a letí dvojitou senzorovo sítí.Střela má časově omzený EW.

Zaznamenáno
Mirra
Sr. Member
****
Příspěvků: 348



Zobrazit profil
« Odpověď #44 kdy: 04.03.2010, 08:33:00 »

4DM střela překoná při 46 000G za 12 minut necelých 120M Km z konečnou rychlostí 331 200 tedy při závěrečné zteči by byli rychlejší než světlo, což je nesmysl, takže budem předpokládat že první tři stupně budou jen urychlovací a poslední na zteč a bude pracovat z co nejvědším zrychlením, tzn 96 000G, i tak bude mít střela na konci svého letu rychlost jen 306 000 km/s, další nesmysl.

Tenhle odstavec jsem přehlíd...

Ty výpočty jsou opravdu nesmyl a to z prostého důvodu. Provádíš je pro striktně Newtonovský vesmír. My ale žijeme v Einsteinovském (relativistickém) vesmíru. Tedy alespoň, co zatím víme, ale faktem je, že jsme na písečku teorie relativity. Nechci někoho podceňovat, ale jen zhruba to podstatné pro tohle téma -> Při rychlostech blízkých rychlsoti světla se hmotnost tělesa X-krát zvyšuje a čas plynoucí pro těleso X-krát zpomaluje, a to sakra hodně, když jsme blízko. Například už pro 0,5c je ono X 1,15, pro 0,8c pak 1,67, pro 0,9c už 2.29 a pro 0,99c dokonce 7,09. Čím blíže tedy bude střela rychlosti světla, tak tím hmotnější bude (samozřejmě, jak je vidno, vztah není lineární) a tím těžší bude střelu urychlovat. Její zrychlení by tedy nejspíš mělo klesat. Technicky nemůže dosáhnout rychlosti světla, protože při limitním zrychlování k rychlosti světla by hmotnost narůstala k nekonečnu. A tyhle čísílka by měly i vliv na účinnost střely. Při 0,99c by čas pro střelu plynul cca 7x pomaleji než pro okolní vesmír, takže její reakční doba by byla 7x delší, což sice při rychlosti reakcí počítače nemusí být nijak moc, ale protože střet obrana vs. střela je vlastně souboj počítač vs. počítač, může být střela ve velké nevýhodě.

EDIT: Pokud jsem našel ten správnej vzorec, tak při tvých číslech (46000g a 12minut - teď si nepamatuju, jak dlouho vydrží pohon střely při takovým zrychlení) by 4DM dosáhla přibližně 80% rychlosti světla.
« Poslední změna: 04.03.2010, 08:47:14 od Mirra » Zaznamenáno
Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 47 Tisk 
« předchozí další »
Skočit na:  

Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!