Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.
Nedostal jsi svůj aktivační email?
08.08.2020, 02:50:31

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Vyhledávání:     Pokročilé vyhledávání
Tak si nás našli spameři, registrace vyžaduje potvrzení, a jestli to je nezastaví, tak to budu zase schvalovat, ach jo.

5942 příspěvků v 156 témat od 124 uživatelů
Nejnovější uživatel: ctenar
* Domů Nápověda Přihlásit Registrovat
+  Honor Harringtonová
|-+  O Honor Harrington
| |-+  Diskuse o Honorverse
| | |-+  Nové lodě - LACy (minulost,současnost i budoucnost)
« předchozí další »
Stran: 1 ... 11 12 [13] Tisk
Autor Téma: Nové lodě - LACy (minulost,současnost i budoucnost)  (Přečteno 49664 krát)
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #180 kdy: 04.10.2010, 15:20:30 »

Bylo to psané tady někde, 6,5km sem si nevymyslel,ale co brání postavit tak dlouhou loď,když je potřeba,někam se ty čluny a lidi musí naskládat.Tak se vlezlo 400 standartních LAC se vším všudy.
S rozměrama člunů bych moc nehýbal,velká výhoda je vzít co nejvíc společných součástek-pohon atd.-a z nich poskládat co je potřeba,takové větší lego.
« Poslední změna: 04.10.2010, 20:25:58 od Bolt » Zaznamenáno
Mafio Ball
Hero Member
*****
Příspěvků: 1135



Zobrazit profil
« Odpověď #181 kdy: 04.10.2010, 15:32:45 »

Určitě existují nějaké meze. Něco jako poměry délka/šířka/výška. Jednak kvůli pohonu -g-klín a w-plachtu nemůžeš generovat na nějakém patvaru (šídlo, koule či krabice). Bude tam něco o poloze prstenců. Druhá věc je že musíš mít určitou zaručenou "strukturální integritu" jinak nemůžeš používat jakýkoliv reaktivní pohon. Taky tu jsou hranice toho jakou velikost a tvar můžou mít pole h-generátorů a kompenzátorů.

S tou velikostí/rozměry člunů máš pravdu. To by asi za nutnost vývoje nových variant pohonu a souvisejících komponent nestálo.
Zaznamenáno

"Nesmírně se vám omlouvám, kapitáne," přerušila ho Honor tím nejkonejšivějším tónem. "Obávám se, že jsem se nedívala kam letím."
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #182 kdy: 04.10.2010, 15:52:27 »

Tak na 1300m lodi vleze jenom 10 LAC do řady.Jak přesně vevnitř by měly být LAC naskládané? Vypadá to na pěknou tlačenici.
Zaznamenáno
Mirra
Sr. Member
****
Příspěvků: 348



Zobrazit profil
« Odpověď #183 kdy: 04.10.2010, 17:12:42 »

6.5km mít CLAC určitě nebude. Původně měly SD něco kolem 4km - 4.5km a po výpočtech bylo zjištěno, že při dané hmotnosti by měly směšně nízkou hustotu. Proto se i tyhle SD smrskly na asi 1.5km. CLAC má hmotnost DN, takže bude mít míň. Můj odhad je 1.3km - 1.4km. Rozměry Ťuhýka jsou 115 metrů na dýlku a 19.2 v maximální šíři podle jedný honorverse wiki, ale nevím, jak moc tomu věřit, když ještě u DuQuesne SD maj dýlku 4km...

Pro protistřelovou službu bych nestavěl nový typ LAC, spíš bych využil Fretky s protistřelovými kanystry. Už SL tohle dělá na velkých lodích, tak proč by nemohlo mít LAC v zásobníku místo SKM kanystr s CM? Samozřejmě SKM u LAC jsou podstatně menší, ale několik CM by se tam stejně vešlo. Fakt nevím, kolik má ta střela, ale odhaduji 60-80tun, když DDM má necelou stovku. I při vynechání místa kvůli skladnosti by se tam takhle 3-5 CM mohlo vejít. A takto vyzbrojená Fretka by dělala lepší práci než Katana...
Zaznamenáno
Mafio Ball
Hero Member
*****
Příspěvků: 1135



Zobrazit profil
« Odpověď #184 kdy: 04.10.2010, 17:15:50 »

Vzhledem k tomu že je budeme přesunovat tak se musí čluny pohybovat rovnoběžně s hlavní podélnou osou CLACu (přetáčení mi přijde nepraktický ale potřebujem je odpalovat z "katapultů" nebo vypouštět vraty, dle situace a potřeb).
Hangár nemůže být jednoduchá "trubka" protože tam máme taky jiný věci. Zúžení na strojovny, reaktorové místnosti a u g-prstenců. Durch půjde jen spojovací tunel vedoucí od zadních vrat až "do tlamy".
Dejme tomu že loď je dlouhá 2.000m, 200m vysoká a 250 široká. (to by snad mohla i po onom zmenšování, ne? Někde je nákres lodí Nevada a Niké i s rozměry. Tahle verse snad momentálně platí.)
Předpokládám tak tři hangárové prostory o délce po 250m, šířce a výšce 75% rozměrů lodě. Z každého hangáru vedou "vrata" na oba boky (katapulty jsou na zádi, příďovou "tlamu" bych vyhradil pro přistání).
Jak je tam naskládat?
Zaznamenáno

"Nesmírně se vám omlouvám, kapitáne," přerušila ho Honor tím nejkonejšivějším tónem. "Obávám se, že jsem se nedívala kam letím."
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #185 kdy: 04.10.2010, 17:51:04 »

Je to celkem smutné,nechat si osekat lodě na 1/3 velikosti.Když už měl zvednout hmotnost. Jsou 8Mt nákladáky ať prázdné nebo plné volframu.
Zaznamenáno
Mafio Ball
Hero Member
*****
Příspěvků: 1135



Zobrazit profil
« Odpověď #186 kdy: 04.10.2010, 18:23:38 »

Problém je že DW založil většinu svých TTD na hmotnosti a ne na objemu. Takže když mu po nějaké době někdo vysvětlil že jeho eSDéčka mají hustotu doutníkového kouře tak bylo rozhodnuto raději zmešit lodě než předělávat celý systém. Ale možná sis všiml že se v jeho knihách už nějakou dobu přesné rozměry nevyskytují.
Zaznamenáno

"Nesmírně se vám omlouvám, kapitáne," přerušila ho Honor tím nejkonejšivějším tónem. "Obávám se, že jsem se nedívala kam letím."
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #187 kdy: 04.10.2010, 19:04:00 »

Měl je poslat k šípku,tak mu mršit lodě.Pravidlo číslo 1 - autor má vždy pravdu.

Hangár 200m široký,160m vysoký a 240m dlouhy pojme 128 LAC.Budou natěsno,ale posádky mít dovnitř přístup,půjdou rychle odstartovat a i postupná údržba bude možná.
« Poslední změna: 04.10.2010, 21:45:26 od Bolt » Zaznamenáno
Mafio Ball
Hero Member
*****
Příspěvků: 1135



Zobrazit profil
« Odpověď #188 kdy: 05.10.2010, 10:11:39 »

Proto se i tyhle SD smrskly na asi 1.5km. CLAC má hmotnost DN, takže bude mít míň. Můj odhad je 1.3km - 1.4km. Rozměry Ťuhýka jsou 115 metrů na dýlku a 19.2 v maximální šíři podle jedný honorverse wiki, ale nevím, jak moc tomu věřit
Tohle je fungl nový druh nosiče superCLAC. Je tak velký jak to jen jde. Asi i trochu větší než soudobé SD (i když kvůlivá použití stávajícího typu pohonu...) LACy a další drobotinu považuju za základ ze kterého přpepočty vycházely. Nebo že by šli ještě níž? Ke střelám a tak?! Nevím co si myslet/Nerozhodný
bych využil Fretky s protistřelovými kanystry. Už SL tohle dělá na velkých lodích, tak proč by nemohlo mít LAC v zásobníku místo SKM kanystr s CM?
RMN taky tuhle metodu zná -použil ji Těrechkov u Hyacintu. Otázka je jestli by nemodifikovaný člun měl dost telemetrie aby tolik střel "uřídil". Něco se na nich -v nich- asi bude muset změnit.
Tahle specializovaná třída/typ by měla jediný úkol: ničit střely. A to nejen při obraně eskader a kosmických instalací ale třeba při doprovodu "bitevních" sou-družek při útoku. Pomůže jim se prostřílet na dostřel a bude krýt jejich ústup.
Hangár 200m široký,160m vysoký a 240m dlouhy pojme 128 LAC.Budou natěsno,ale posádky mít dovnitř přístup,půjdou rychle odstartovat a i postupná údržba bude možná.
Takže dejme tomu stovka člunů v každém ze tří hangárů. HM... To je dost málo -počítal jsem s pětistovkou. RHN Voliéra má taky přes třista LACů a to je menší a používá samostatné doky. Asi to budu muset ještě promyslet.  Mrknutí
Zaznamenáno

"Nesmírně se vám omlouvám, kapitáne," přerušila ho Honor tím nejkonejšivějším tónem. "Obávám se, že jsem se nedívala kam letím."
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #189 kdy: 05.10.2010, 16:25:20 »

Stejně měl DW radši přihodit k hmotnosti jenu nulu,než hýbat s rozměrama lodí.

Přesně to dělá 384 LAC jenom v hangárech + dalších 40 ve spojovacíh tunelech + 24 v bočních docích + dalších 100 na zádech a břiše možná a máme 548 přesně LAC na nosič velikosti SD.Voliéry jsou stejně velké a mají,nejsem si jistý počtem,ale tuším 250 kousků?

Startovat můžou LAC jak předem , zadem i  z bočních,podélných,průchozích doků-2 na každé straně hangáru po celé délce nahoře a dole.Přistávat by měly na bocíh a na zádi,na přídi jedině když nosič stojí,přistání ze předu plus malá chyba a máme čelní srážku Šok
« Poslední změna: 05.10.2010, 17:33:50 od Bolt » Zaznamenáno
Mafio Ball
Hero Member
*****
Příspěvků: 1135



Zobrazit profil
« Odpověď #190 kdy: 05.10.2010, 17:25:21 »

Řekněme že Voliery mají do 300 člunů, ať to nekomplikujem.
Do spojovacích tunelů by se sice daly nacpat ale tím by se omezila "pružnost" při přesunech uvnitř lodi. Nouzově ano, prosím -třeba při transportních operacích ale v boji by to bylo nedobré...
Spokojíme se raději se čtyřma stovkama člunů. Je to dost na to abychom buď podpořili obranu formace docela slušným počtem anti-missile LACů nebo podnikli útok na nepřítele který ho bude skutečně bolet.
Zaznamenáno

"Nesmírně se vám omlouvám, kapitáne," přerušila ho Honor tím nejkonejšivějším tónem. "Obávám se, že jsem se nedívala kam letím."
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #191 kdy: 05.10.2010, 17:49:28 »

Ty venkovní LAC zůstávají nebo ne.Vynechat doky a spojovací tunely klidně,ale při větší akci bych je vzal,stejně se některé nevrátí.
Zaznamenáno
Stran: 1 ... 11 12 [13] Tisk 
« předchozí další »
Skočit na:  

Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!