Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.
Nedostal jsi svůj aktivační email?
01.04.2020, 07:00:59

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Vyhledávání:     Pokročilé vyhledávání
Tak si nás našli spameři, registrace vyžaduje potvrzení, a jestli to je nezastaví, tak to budu zase schvalovat, ach jo.

5941 příspěvků v 155 témat od 123 uživatelů
Nejnovější uživatel: kolo1
* Domů Nápověda Přihlásit Registrovat
+  Honor Harringtonová
|-+  O Honor Harrington
| |-+  Diskuse o Honorverse
| | |-+  ! VAROVÁNÍ ! obsahuje fanfiction
« předchozí další »
Stran: 1 ... 9 10 [11] 12 Tisk
Autor Téma: ! VAROVÁNÍ ! obsahuje fanfiction  (Přečteno 45552 krát)
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #150 kdy: 17.06.2010, 20:42:47 »

Tak jsem dumal nad tím,proč už neco takového DW nepoužil a nebo je to taky zakázané?
Nevidím žádnou nepřekonatelnou překážku.
Zaznamenáno
Mafio Ball
Hero Member
*****
Příspěvků: 1135



Zobrazit profil
« Odpověď #151 kdy: 17.06.2010, 20:46:41 »

Mě zase smolí jeho"nechuť" k válčení v HYPP. Když se nad tím zamyslíš tak se tam dá najít spousta možností k boji, které prostě ignoruje.  Nevím co si myslet/Nerozhodný

A to při dodržení jím nastavených pravidel.
Zaznamenáno

"Nesmírně se vám omlouvám, kapitáne," přerušila ho Honor tím nejkonejšivějším tónem. "Obávám se, že jsem se nedívala kam letím."
edicius
Jr. Member
**
Příspěvků: 65


Zobrazit profil
« Odpověď #152 kdy: 17.06.2010, 21:31:05 »

Myslím, že jsem našel jeden možný zádrhel. Aby cokoliv zůstalo v h-prostoru musí to mít neustále v chodu hypergenerátor, tady je zdroj http://infodump.thefifthimperium.com/entry/Harrington/267/1, to u lodí není nepřekonatelný problém, ty h-prostor opouštějí celkem rychle a kdykoliv je třeba a je možné provádět u nich potřebnou udržbu a úpravy, nadruhou stranu stále stanice to dělat nemůžou a trvalá zátěž bez údržby taky není to pravé. Je tu otázka možnosti použití více hypergenerátoru a střídat je v nějakém cyklu, otázka zní zda je to vůbec možné.

Můžeš jmenovat ty možnosti? Mě napadá tak akorát ochrana konvoje a to soupeř musí znát letový plán.
Zaznamenáno
Tyrael
Full Member
***
Příspěvků: 187


Zobrazit profil
« Odpověď #153 kdy: 17.06.2010, 21:35:40 »

myslim že důvod proč se ftl vysílačkám v hyper DW vyhábá je problém cokoli v hyper najít, je zde sice předpoklad že z vyší hladinou hyper klesá jejich rozměr, ale zároveň z tým musí stoupat i úroveň rušení tzn že stanice se budou muset dávat k sobě blíž, takže z vyší rovinou a rychlostí přenosu musí množtví retlanstačních stanic stoupat velmi rychle.
Pokud mohu dodat DW nikde nezmínil jaké podmínky panujou v rovině theta, kde by se tyhle stanice nejspíš umísťovali, plus při počítání času přenosu dat nikdo nepočítal ze zpracovavacím spožděním která každá stanice bude určiťe mít v kombinaci ze stovkama stanic přes který by signál musel projít by to znamenalo další zpoždění, plus když už někde bude existovat takováhle informačí zkratka, tak ji nebude používat jen námořnictvo, ale nejspíš celá vláda a nejspíš by se tým dali přenášet i všeobecné veřejné data a něco takového před nepřítelem neutajíte takže pro néni nic jednodušího než poslat pár torpédoborců na vyhledávací misi ulovit pár stanic ať už abyjste zničili informačí síť, anebo aby jste ulovili dost stanic pro vlastní výzkum ftl.
Zaznamenáno

“Well, that’s hardly his fault,” Merlin replied, slightly surprised by his own almost defensive tone. “He was designed as a fire control system, and the Navy didn’t want its weapons systems to have too much imagination.”
Mafio Ball
Hero Member
*****
Příspěvků: 1135



Zobrazit profil
« Odpověď #154 kdy: 17.06.2010, 21:54:16 »

Můžeš jmenovat ty možnosti? Mě napadá tak akorát ochrana konvoje a to soupeř musí znát letový plán.

Co takhle blokáda? Její udržování, prorážení...
Je jedna oblast v HYPP kde se dá s celkem dost vysokou pravděpodobností očekávat zvýšený výskyt nepř. lodí  -v okolí soustavy.
Útočit můžeš taky na ustupujícího nepřítele.
dali přenášet i všeobecné veřejné data a něco takového před nepřítelem neutajíte takže pro néni nic jednodušího než poslat pár torpédoborců na vyhledávací misi ulovit pár stanic ať už abyjste zničili informačí síť, anebo aby jste ulovili dost stanic pro vlastní výzkum ftl.
1. technologie bude brutálně jednoduchá -ta základní, kterou už za překonanou a zastaralou považují i haveňané. Bude pouze upravena pro použití v "civilním" sektoru.
2. stejně tak bylo možné pokácet telegrafní sloupy, odříznout podmořský kabel, vybombardovat telefonní ústřednu, sestřelit družici... I komunikační linky jsou prostě vojenským cílem.
3. stačí když dosáhneš lepšího času než kurýrní člun. sice vzhledem k omezení přenosové kapacity nelze porovnávart objem dat ale sma informace -jako třeba nakupte a pošlete hřebíky stovky, tady podražily.  může být dost cená sama o sobě. Nehledě na to že  rozrůstající se impérium bude potřebovat udržovat spojení. Co třeba hlasování v parlamentu? Třeba by se hoddilo aby si zastupitelé ověřily co si o klíč. věcech myslí jejich voliči -a místní vlády.
Zaznamenáno

"Nesmírně se vám omlouvám, kapitáne," přerušila ho Honor tím nejkonejšivějším tónem. "Obávám se, že jsem se nedívala kam letím."
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #155 kdy: 17.06.2010, 22:10:42 »

Zkrácení informační prodlevy z dní na hodiny je za války životně důležité,bez ohledu náklady.
Zaznamenáno
Tyrael
Full Member
***
Příspěvků: 187


Zobrazit profil
« Odpověď #156 kdy: 17.06.2010, 22:32:56 »

kdybi šlo o pouhý civilní projekt který by ani částečně nefinancovala vláda tak by na něj nikdo nikdy nesehnal peníze, přece jenom tohle bude hrozně drahá záležirost a pokud by se používala technologie ftl první generace tak by přenos dat byl tak pomalí že by bylo rychlejší poslat kurýra a pak přece kurýr neponese jen jednu důležitou informaci, ale kompletní schéma situace, která adresátovi napoví o hodně víc než řekne jen jedna věta o týden dřív, takže pro využití nějakého ftl telegrafu bude potřeba použít nejnovější techniku ftl plus by tenhle projekt musela z vědší části financovat vláda.

blokáda v hyper, zní trochu přitažená za vlasi, jestliže chci udělat blokádu nějakého systému, tak buďto zlikviduji síly který tento systém brání, a pak budu likvidovat každou loď, která do systému zabloudí, anebo pokud nemám dost sil na likvidaci obránců, tak si vezmu pár eskader torpédoborců které rozmístím na hranici hyperlimitu soustavi vypustím sondy abych pokryl ekliptiku a když zaznamenám nějaký alfapřechod tak jeden nebo dva torpédoborce se k němu přes hyper přiblíží, jekmile vyjdou z hyper zjístí si co nejvíc informací o cíli, a když se bude jednat o nějakou obchodní loď tak se přiblíží na dosah střel a na dálku ji zničí a pak se zase zdejchnou na hyperlimit, pokud se bude jednat o vojenskou loď, tak ji nechaj na pokoji, přece jenom DD se nemohou se rovnat ťeším lodím, nejspíš sice nebudou schopni dohnat kurýra při vstupu do systému, ale pravďepodobně dokáží zlikvidovat každej kurýrní člun který se pokusí ze soustavi uleťet. Nakonec se obránci pokusí tyhle záškodnické DD zlikvidovat, teď příjde na řadu hra na honěnou, pokaždé když se obránce pokusí napadnout záškodníky, tak DD budou skákat přes hyper všude kolem hyperlimitu, a budou se snažit ulovit každý frachťák o kterých jim sondy řeknou, v téhle fázi nejspíš bude mít každý frachťák doprovod na hranici hyperlimitu, takže každý útočící DD bude muset vypoušťet střeli na max vzdálenost, a sám se tak dostane pod palbu, ale fračhťák nemá žádnou aktivní obranu jako vojenská loď, tak by na likvidaci mělo stačit jen pár zásahů, které je potřeba přes obranu doprovodu protlačit.
táhle taktika by fungovala před nástupem MDM a gondol, teťka stačí jeden CA z gondolama uvnitř klínu který by dělal tichej doprovod(pod maskováním) frachťáku, a ve chvíli když DD přiblíží na dosah střel zahltit jeho obranu, torpédoborec nevydrží moc zásahů.
Zaznamenáno

“Well, that’s hardly his fault,” Merlin replied, slightly surprised by his own almost defensive tone. “He was designed as a fire control system, and the Navy didn’t want its weapons systems to have too much imagination.”
edicius
Jr. Member
**
Příspěvků: 65


Zobrazit profil
« Odpověď #157 kdy: 17.06.2010, 22:55:29 »

Mafio Ball:
Blokáda.  Myslíš takovou tu věc kdy se nepřítel rozestaví na hyperlimitu a bude blokovat všechno co chce dovnitř a ven?
To se mi nezdá jako rozumný postup. 1) kde seženeš potřebné množství lodí na udžení blokády 2) co zabrání nepřítely aby ti z blokády neudělal obrovské šrotoviště 3) nepřítel může vystoupit a vstoupit z h-prostoru kdekoliv a v jakékoliv vzdálenosti mimo prostor hyperlimitu a v jakékoliv síle

1. technologie bude brutálně jednoduchá -ta základní, kterou už za překonanou a zastaralou považují i haveňané. Bude pouze upravena pro použití v "civilním" sektoru.
2. stejně tak bylo možné pokácet telegrafní sloupy, odříznout podmořský kabel, vybombardovat telefonní ústřednu, sestřelit družici... I komunikační linky jsou prostě vojenským cílem.
3. stačí když dosáhneš lepšího času než kurýrní člun. sice vzhledem k omezení přenosové kapacity nelze porovnávart objem dat ale sma informace -jako třeba nakupte a pošlete hřebíky stovky, tady podražily.  může být dost cená sama o sobě. Nehledě na to že  rozrůstající se impérium bude potřebovat udržovat spojení. Co třeba hlasování v parlamentu? Třeba by se hoddilo aby si zastupitelé ověřily co si o klíč. věcech myslí jejich voliči -a místní vlády.

Jo sice bude upravená pro civilní sektor ale myšlenku a základní výzkum z toho vytřískáš taky, jedině že by se omezila na knitáním celým klínem jako morseovka -> strašně neefektivní pro přenos informací ( taktický význam má ale i to obrovský, proto to mantichora nasadila vůbec)

Tyrael:
Jestli myslíš, že DD budou v n-prostoru na úrovni hyperlimitu tak je tu problém, že nepřítel se může potají odpložit za hyperlimit mimo tebou sledovanou oblast, přejít do h-prostoru bez toho aby jsi ho zaznamenal a napadnout tě z blízka při přechodu zpět do n-prostoru blízko tvé pozice. Přechod do h-prostoru je neviditelný pokud nepřítel neví kam přesně se dívat a/nebo ty neletíš pod maskováním s minimálním výkonem. Jak uvádí Weber http://infodump.thefifthimperium.com/site/entry/Harrington/265/1.
Zaznamenáno
Mirra
Sr. Member
****
Příspěvků: 348



Zobrazit profil
« Odpověď #158 kdy: 17.06.2010, 23:39:56 »

Upřímně si myslím, že hyperprostorová blokáda je jako udělat blokádu Prahy pomocí pěších policistů. Je to tolik prostoru, co se musí pokrýt, že by samotná tonáž této blokační síly spolehlivě stačila na útok běžným způsobem. Do toho se ještě musí přidat to, že v hyper je značně omezen dosah senzorů a že vůbec nevidíš do jiných pásem... natož pak, jak vlastně funguje streak drive (jehož tvůrce má SEM/RH v rukou). Podle mě je jedinou částí boje v hyper jakž takž použitelnou souboj o obchodní/nákladní konvoje, protože civilní lodě běžně létají po stejných trasách stejným pásmem. Ale souboje flotil v hyper? No way! Jak řekl Scotty - jako "trying to shoot a bullet with a smaller bullet, blindfolded, while riding a horse".

K telegrafu - ten odkazovaný infodump jen říká, že hypergenerátor je během letu v hyper v provozu, nikoliv však, že je vyloženě nutný... koneckonců na konci Mezi piráty vrak Poutníka nalezly LAC, které Honor nechala doprovázet Hauptmanovo loď. A ty určitně neměly hypergenerátory... nebo si to pletu? Poutníkovo konvoj byl rozhodně přepadenej v hyperprostoru, ale kvůli absenci gravitační vlny tam přelétaly na gravitory. Teď si ale nejsem jist, zda konečná bitva taky proběhla v hyper, ale mám pocit, že tam bylo něco o tom, že Hauptmanovo loď se bez pohonu má dostat dostatečně daleko a pak opatrně proklounout do nižšího pásma hyper. To by naznačovalo, že souboj v hyper byl... jak se ale mohly ty odvelené LAC taky přesouvat mezi hypervrstavama, když nemají hypergenerátor? Nebo se počítalo, že je tam nechají a přestoupí na Hauptmanovo loď? Ach ta paměť! Prosím někoho, komu zkouškový neudělalo díru do paměti, ať mě zkoriguje...

Jinak. Osobně mám pocit - i z toho infodumpu, co jsem o FTL v hyper posílal - že FTL komunikace ve vyšších pásmech bude brutálně nespolehlivá a brutálně krátkodosahová. A potom, DW tam jasně řekl, že přes vlnu to nepůjde vůbec. Zatím mám pocit, že vlny jsou nezanedbatelnou a rozsáhlou častí hyper, takže spojit dvě soustavy nemusí být až tak snadné. Určitě by tam bylo spousta objížděk, nehledě na fakt, že některé soustavy leží přímo na vlně, takže je pro ně tohle vyloučeno.
Zaznamenáno
Mafio Ball
Hero Member
*****
Příspěvků: 1135



Zobrazit profil
« Odpověď #159 kdy: 18.06.2010, 02:35:07 »

Poutník svedl svůj poslední boj v HYPP a jeho LACy měly doprovázet dopravní loď a pak se picnout.
V řadě míst série je zmíněno že čluny se mohou pohybovat v HYPP mimo vlnu pokud je tam někdo vynese.
kdybi šlo o pouhý civilní projekt který by ani částečně nefinancovala vláda tak by na něj nikdo nikdy nesehnal peníze, přece jenom tohle bude hrozně drahá záležirost a pokud by se používala technologie ftl první generace tak by přenos dat byl tak pomalí že by bylo rychlejší poslat kurýra a pak přece kurýr neponese jen jednu důležitou informaci, ale kompletní schéma situace, která adresátovi napoví o hodně víc než řekne jen jedna věta o týden dřív, takže pro využití nějakého ftl telegrafu bude potřeba použít nejnovější techniku ftl plus by tenhle projekt musela z vědší části financovat vláda.
Představ si třeba depeši: Pro admiralitu stop Montana okupována SLN stop Desátá flotila zničena stop Pomóc! stop Khumalo stop stop. Neměl by týden zpoždění vliv na hodnotu nesené informace?!  Úsměv A i v civilním sektoru si dokážu představit druh zpráv kde bude mít pár slov přenesených s týdenním náskokem obrovskou cenu. Tobě by se nelíbilo moct spekulovat s jejich využitím?
se omezila na knitáním celým klínem jako morseovka -> strašně neefektivní pro přenos informací ( taktický význam má ale i to obrovský, proto to mantichora nasadila vůbec)
Jak teda lodě generujou svý signály? To jsem zase něco blbě pochopil?! Já měl za to, že právě tohle je celý vtip! Od kmitnutí celého klínu v pov. Jednou ranou po nějaký generátor v plošinách v HoQ až po super modulované signály bóje Hermes nebo KHII je princip v podstatě stejný. Jen se liší kvalita signálu a velikost zařízení které ho generuje.
Zaznamenáno

"Nesmírně se vám omlouvám, kapitáne," přerušila ho Honor tím nejkonejšivějším tónem. "Obávám se, že jsem se nedívala kam letím."
edicius
Jr. Member
**
Příspěvků: 65


Zobrazit profil
« Odpověď #160 kdy: 18.06.2010, 09:51:16 »

Já to myslel tak, že loď musí použít celý svůj klín k vyslání jediného pulsu podobně jako 1.generace až po nezávyslé zařízení 5.generace schopného komunikovat bez ohledu na klín.

Takhle nějak probíhal vývoj
1.generace - loď musela přestat zrychlovat aby mohla vůbec vysílat, velice omezený a pomalý přenos, používal se celý klín ke generování pulsu (období Čest královny a Krátká vítězná válka)
2.generace - nebylo nutné přestat zrychlovat, nějaké zlepšení na rychlosti přenosu, stále se používal celý klín ( období Pole cti až V rukou nepřítele)
3.generace - ke generování se používají již jednotlivé uzly bez vlivu na funkce klínu, možno střídat uzly v rychlých cyklech, značné navýšení rychlosti přenosu pro lodě, sondy stále používají předešlé generace ( období Ozvěny cti až začátek Války cti)
4.generace - značné vylepšení, nezávyslé zařízení, větší přenosová kapacita, nejsou nutné uzly pro fungování, použití i v sondách a čemkoliv jiném ( období Válka cti až začátek Stínu Saganamiho)
5.generace - další vylepšení v rychlosti a kapacitě, vznik Apolla, KHII, Hermes bójí ( období Za každou cenu a dále)
Zaznamenáno
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #161 kdy: 18.06.2010, 16:32:24 »

Tak nějak podobně si představuju vývoj FTLHtelegrafu.Důležité je vůbec začít.
« Poslední změna: 18.06.2010, 17:31:06 od Bolt » Zaznamenáno
Mafio Ball
Hero Member
*****
Příspěvků: 1135



Zobrazit profil
« Odpověď #162 kdy: 18.06.2010, 17:59:54 »

Pro HYPtelegraf bych použil max. 2.generaci. Možná s nějakým zesílením výkonu, protože půjde o jednoůčelové zařízení.
Ty další budou nejspíš ještě patřit k přísně utajovaným technologiím, takže na tak exponovaný projekt by je Admiralita asi neuvolnila.
Nejspíš i použití těch starších, překonaných si vyžádá nejrůznější pojistky proti neautorizované manipulaci včetně autodestrukčních mechanismů (reaktor to jistí  Mrknutí )
Jen tak mimochodem Haven se už dostal alespoň ke třetí generaci?
Zaznamenáno

"Nesmírně se vám omlouvám, kapitáne," přerušila ho Honor tím nejkonejšivějším tónem. "Obávám se, že jsem se nedívala kam letím."
Bolt
Hero Member
*****
Příspěvků: 709


Zobrazit profil
« Odpověď #163 kdy: 18.06.2010, 18:45:11 »

Bude to ze začátku především vojenské zařízení a vojáci dostávají nejlepší hračky.Toho lovení technologie bych se nebál,cokoliv co má tak dobré senzory ,že dokáže pracovat v hprostru se těško chytá.Horší to bude s obranou,ale první to musí najít.
Zaznamenáno
edicius
Jr. Member
**
Příspěvků: 65


Zobrazit profil
« Odpověď #164 kdy: 18.06.2010, 18:47:24 »

Sice i tak by to mohlo poskytnout komukoliv nápovědu jak systém funguje ale šlo by to ta 2.generace. Ty pojistky by tam určitě byly, jako u všech vojenských technologii, nejjednodušší by byla přidat radar a systémový povel k odeslání zprávy " jsem napaden", případně něco o útočníkovi a vyhodit se do vzduchu  Škleb odpálením jáderné nálože a malých náloží na důležitých místech ( nechceme přeci aby při selhání hlavní nálože zbyl útočníkovi celý systém). Jako zdroj energie pro celou stanici bych vyděl štěpný reaktor kvůli jeho výdrži a nejlépe třikrát zálohovaný, celkem tedy 3 reaktory z toho každý schopný napájet celou stanici. A i tak by bylo potřeba ke stanici posílat minimálně každých 6 měsíců obslužnou loď kvůli údržbě a výměně uzlů.

Pokud si pamatuji dobře tak ještě ne, ve Válce cti měli 1.generaci ze začátku a možná 2.generaci okolo BoM, dál o jejich úrovni není zmínka.

Bolt:
Přoč myslíš, že se stacionární stanice blbě hledá pokud má dobré senzory? Podle mě něco najít není tak těžké pokud víš co hledáš, ke všemu pokud to samo vysílá pravidelně.
« Poslední změna: 18.06.2010, 18:49:51 od edicius » Zaznamenáno
Stran: 1 ... 9 10 [11] 12 Tisk 
« předchozí další »
Skočit na:  

Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!